vrijdag 3 april 2020

Visjes verzorgen

Dag allemaal,

Gisteren belde ik eens met Helena uit onze rekengroep. Ze vertelde me dat ze flink werkt op Bingel, haar diertjes verzorgt en veel speelt. prima zo.
Nu de paasvakantie er aan komt, hoeven jullie zeker niet meer te werken voor school. Wie dit echter nog wil, mag natuurlijk altijd, maar zorg ervoor dat het echt wel vakantie is.
Helena vertelde me aan de telefoon over haar vele diertjes en vroeg me naar mijn vissen.
Daarom hieronder een paar foto's en een videootje van in mijn 'viskot'. ( die blijven altijd in hun kot )
Je ziet er mij zitten bij mama en papa vis die heel vaak eitjes leggen. Uit die eitjes komen dan zeer kleine visjes die zo groot zijn als een broodkruimeltje. Ze zijn dan vaak met heel veel. Dat zie je ook op een van de foto's.
De sterkste groeien in een paar maand dan uit tot mooie kleine maanvisjes. Wanneer ze groot genoeg zijn gaan ze naar een winkel waar de mensen ze kopen kunnen.
Heeft iemand nog foto's met een van zijn diertjes, stuur ze maar eens door. IK laat ze hier zien.  ( we hebben al de kippen van Kytana, wie laat nog iets zien? )
Groeten en geniet van de vakantie. Ik post af en toe nog wel eens wat op onze blog. Ook in de vakantie. Blijven kijken dus af en toe. Meester Lieven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten